| Prispevki

V ponedeljek, 19. 10. 2015, smo se v zgodnjih jutranjih urah odpeljali v Kragujevac. Mesto je četrto največje v Srbiji. Od glavnega srbskega mesta Beograd je oddaljeno 139,66 km. Mesto ima 180.525 prebivalcev in meri 835 km2.

V Srbijo smo odšli štirje, dva dijaka v Kragujevac, dijakinji pa v Čačak. Spremljala sta nas pomočnik ravnateljice Alojz Kranjc in učitelj prakse Matjaž Mrzlikar. V Ljubljani nas je zjutraj pričakal dež, zato smo se hitro usedli v avtomobil in se odpeljali. Ustavili smo se pred slovensko-hrvaško mejo, da smo natočili gorivo in kupili prigrizke. Čakala nas je namreč še dolga pot.

kragujevac_1 (Medium)

Naslednji postanek je bil v Srbiji na bencinski črpalki, kjer smo menjali evre v srbske dinarje in si pretegnili noge. Pot smo nadaljevali do Kragujevca. Najprej smo odšli na kosilo. Po sedemurni vožnji smo bili že vsi pošteno lačni. Sledilo je srečanje z gostitelji dijaki in profesorji Srednje politehničke škole Kragujevac. Ko smo bili točno seznanjeni s tedenskim načrtom dela, smo se odpravili vsak k svojemu gostitelju. Po toplem sprejemu je sledila izvrstna in obilna večerja.

kragujevac_2 (Medium)

Naslednje jutro so nam gostitelji v šoli predstavili, kako pri njih poteka pouk. Zanimivo mi je bilo, da uporabljajo dve vrsti pisave  ̶  cirilico in latinico. Pouk poteka podobno kot pri nas, le da je pri njih večji poudarek na timskem delu. Po pouku smo si ogledali center Kragujevca. Ob sedmih zvečer smo se v šoli družili s srbskimi učenci. Najprej se je vsak učenec predstavil, potem so sledili družabne igre in pogovor. Na koncu so se nam pridružili še dežurni profesorji te šole.

kragujevac_8 (Medium)

Naslednji dan, 21. 10. 2015,  je bil za Srbijo pomemben dan, pravijo mu “velik školski čas”. Ta dan je posvečen spominu na žrtve druge svetovne vojne, ustreljenim profesorjem in učencem. Komemoracija je potekala pri spomeniku Nada Numovića. Obiskali smo tudi Muzej 21. oktobar. Posvečen je padlim dijakom in profesorjem. Srhljivo je bilo gledati fotografije, ki so nazorno prikazovale kruti dogodek. Po ogledu smo odšli še v muzej »Stara livnica«, v katerem so razstavljeni ostanki vojaške opreme, stroji, predstavljena je zgodovina orožja itd. Vrnili smo se nazaj v šolo, saj je sledil debatni krožek na temo Kako preprečiti siromaštvo ob svetovnem dnevu boja prosti revščini.

kragujevac_7 (Medium)

Zadnji dan smo v šoli z gostitelji pripravili dvojezično predstavitev štiritaktnih motorjev z notranjim izgorevanjem. Dijaki različnih smeri izobraževanja in narodnosti smo se med seboj povezali in opravili neko skupno delo. Preostanek dneva smo imeli prosto, izkoristili smo ga za druženje in spoznavanje mesta ter njihove kulture. Ob sedmih zvečer smo se poslovili in se odpeljali v Slovenijo.